Välbehövlig uppdatering

Nu ni var det himla länge sen jag uppdaterade denna stackars blogg. Har det hänt någonting alls sen sist tro? Jo ni! Här står det inte still! :-D 
 
Sen sist har jag varit på en hel del tävlingar, en del har jag inge filmer på heller. Men hösten 2013 var en riktigt bra period för Carros och Miras tävlingskarriär.
 
Efter Dala-Floda var min första tävling i Arvika i slutet på augusti. Det var dessutom en dubbel klass 1 så det blev totalt fyra lopp den dagen. :-) Nu ska jag komma ihåg hur det gick då också, och det minnet är inte det bästa, tur att Sbk Tävling har koll åt mig! ;-) I hopploppen gick det sådär, vi fick 15.68 fel i ena loppet och disk i det andra. Kommer inte ihåg vad som hände i första loppet men i disk-loppet var det jag som var för disträ och redan var påväg till nästa hinder och Mira då tog av på ett hopphinder bakom mig. Det är inte lätt att hoppa rätt hinder om inte matte är med och berättar vart man ska! säger Mira. 
 
I agilityn gick det iaf bättre. I första loppet flöt det på riktigt fint! :-D Allt satt som en smäck... tills näst sista hindret= balansen(!!!) Vi har väldigt mycket problem med balans i fart, då lilla fröken då gärna tar ett sjumilakliv över kontaktfältet.. vilket så även var fallet denna gång. :P Så där avslutade vi med 5 fel MEN vi vann loppet. :-D så det kändes väl ändå helt okej. :-) Nästa lopp var bättre då de vände på starten så balansen gick som andra hinder. Det betyder att Mira inte fått upp farten och därför tog kontaktfälten = tjohoooooo!!! Första agilitypinnen i hamn! :-D Det blev en 3:e plats av 18 deltagare. 
 
Nu är det ju även så att jag flyttat nedåt i landet, så nästa tävling utspelade sig i Kungälv, hos Stenungsunds Bk. Kommer knappt ihåg loppen alls mer än att vi diskade oss i agilityloppet då jag bytte på fel ställe, vilket ledde till att hon gick in i fel tunnelingång, och på hopploppet rev vi en sektion på långhoppet. Men lika glad för det är jag, sa Mira, inga sura miner här. :-) På't igen bara! Och det gjorde vi, med rååge måste jag faktiskt säga!! För nästa tävling gick av stapeln i mitten på november, hos Varbergs Bk. Tillsammans med min älskade hejarklack Morgan, och vår maskot Målle(Mironik's Gatlin, Morgans stora vackra trefärgade långhår) så lossnade något hos matte och vovve och vi tog hem en pinne i varje klass!!!!!!! :-D Lyckan är kollosal!! 
 
 
 Min hejarklack(+ kameraman +kärlek) fick även båda loppen på film. :-) <3
 
 
 
 
 
Med de loppen satt jag nu alltså med tre pinnar i hoppklassen och två i agilityklassen. :-) Det kändes ju helt okej tyckte jag, och drog återigen med hejarklack och maskot, en vecka senare vidare till Vårgårda(tror jag det hette) och Tångahallen där Kungsbacka Bk( som numer även är min nya hemmaklubb) för ett försök att även fånga den sista pinnen i agilityklassen. 
 
På plats träffade vi även på Björn Solberg från Karlstad! :-D Känns så roligt att vårat avlånga land faktiskt inte är större än att man fortfarande kan få träffa på sina värmlands(+ norrman)kamrater här med! :-) Då Björn även varit instruktör för oss flertal gånger pirrade det även lite extra i magen att få se om vi kan få visa vårat bästa. ;-) Det började med agilityloppet. Banan kändes rolig och det fanns inte för många platser som jag kände mig osäker på. Vi satte igång, allt flöt på fint även om vi inte tog kontaktfälten så bra som önskat, meeeen så glömde jag av banan i en sekund och var på väg att skicka in henne i fel tunnelingång!!! :-P men jag kom på mig och lyckades styra upp det i sista sekund, tack snälla söta Mira som var så uppmärksam på matte. Trots mitt virr blev det inga fel och vi gick t om i mål som 2a placering!! :-D Där satt den, sista pinnen i klass 1!!! Kan man bli lyckligare eller?? Jo det kan man nog, för lyckoruset följde med även till hopploppet där vi lyckades springa in även en 4.e pinne i hoppklassen! :-D Såååååå glaaad! MIn kameraman var med även här <3 är så roligt att få det på film, annars är det lätt att man som jag glömmer bort hur det gick. ;-) 
 
 
 
 
 
 
Med dessa tävlingar avslutade vi året med totalt 7 pinnar och en uppflyttning till Klass 2. :-) Nästa tävling kommer vara hos Stenungsunds Bk igen den 2 mars. Min agilitycoach Angelica som är i slutet av klass 2 med sina sobla långhår hjälper mig med förberedelserna inför min första tävling i klass 2! :-) Jättespännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0