Officiell tävling Karlskoga

Vilken helg! Full av agility till bredden verkligen!
 
I lördags var vi på Torsby Bk arrangörer för en agilitytävling i både klass 1,2 och 3. :) Torsdagen och fredagen gick åt till förberedelser och heeeeela lördagen spenderades som funktionär på vår kära lilla klubb. Blött, lerigt, blåsigt och lite lite sol fick vi denna dag. :) Men vi tog oss igenom smärtfritt, allt flöt på bra och folk såg nöjda ut när de åkte därifrån.
 
Igår så tog vi iaf med oss våra egna hundar och åkte till Karlskoga och tävlade officiellt. :) Med mig hade jag Camilla med Cleo och Cornelia (Cleos officiella debut!!), Amanda och Peg, och Mari och Mini. :) Det spöregnade hela vägen till Karlskoga och slutade lagom till att vi kom fram, perfekt! Torr fin plan massa blåst och en hel del sol fick vi iaf. :)
 
De körde hela klass 3 först, sedan klass 2 och sist klass 1 så jag fick starta dagen med att titta på när mina kära agilityfränder tävlade. Mari fick sig en fjärde hoppinne i Hoppklass2. ;) Cornelia diskade sig i båda loppen tyvärr, och det är ovanligt för de brukar inte diska sig. Amanda diskade sig i ena loppet och fick 15 hinderfel på andra, kommer inte ihåg i vilken ordning(förlåt).
 
Jag diskade mig iaf i agilityloppet. :P Tunnelingången satt iaf men inte slalomingången. Tre felaktiga ingångar sen var vi ute. :P Hon hoppade även av balansen och tog inte ett enda kontaktfält så så var det med det. :P
 
 
Hopploppet gick bättre. Hon rev det andra hopphindret(något jag inte såg alls förrän efter tävlingen) och tog resten perfekt!! Speakern hade också missat att jag rev så i ca 5 sekunder trodde jag verkligen att jag hade gått nollad igenom eftersom de ropade ut "i Mål på 26,68 sekunder och noll hinderfel, där gick hon troligen direkt upp i ledningen!" tills domaren fick komma och rätta dem. Men nu vet jag hur det känns att tro att man klarat det iaf. ;) Den känslan SKA bli verklig snart!! Så det blev en grön rosett och en fjärdeplacering med hem. Två nollningar kom före mig, plus en Aussie som också fick fem fel, men som sprang i mål på 26,18 sekunder. ;P Bra dag. :) Nästa tävling blir den 6e juni i Karlstad. Tills dess ska vi träna slalomingångar och kontaktfält! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0