Inofficiell agilitytävling Kil Bhk

Igår var jag iväg på en inofficiell kvällstävling i Kil tillsammans med Cajsa och Rut, Erika och Wicke, Rebecka med Atlas och Ellie och Camilla med Cleo och Cornelia (http://cornelia-isa-cleo.bloggplatsen.se/). :) Det hade  varit soligt, varmt och fint heeela dagen så vi såg fram emot en kanonkväll! Men icke... Samma sekund vi satte oss i bilen och drog nedöver så startade regnet, och fortsatte hela kvällen med enstaka uppehåll. 
 
Men vad gör det, sa en glad Mira, som faktiskt inte verkade bry sig om regnet alls när vi väl stod ute på banan. :) Utanför stod hon och kisade och såg allmänt bedrövad ut, men inte på plan! Camilla hade även sin dotter Minnah med sig. En liten busig tjej som jag brukar träna min barnrädda hund på. Även det gick kanon igår! Minnah matade med godis, höll i kopplet medan jag gick banvandring och allmänt var nära hela kvällen, och det var inga problem alls! Det är en fantastisk känsla att vi botat henne från ett barn här i världen iaf. ;) 
 
Tävlingen gick väl som väntat när det är en inofficiell, och därmed klass II-banor. I första loppet diskade vi oss på fjärde hindret, där hon tog en tunnelingång från fel håll!! Den enda på hela tävlingen som tyckte att den uppenbara ingången inte såg lika inbjudande ut som utgången. :P Hade överlag svårt att få in henne i tunnlarna, hon gick gärna ur eller tog dem från fel håll. Det är så svårt detta, på träning kan jag ofta skicka henne från - i min värld - ganska långt avstånd, men inte på träning. Där måste jag verkligen lära mig att vara tydlig och vara med hela vägen. 
 
Det gick jättebra för hela gänget, Camilla vann A-loppet. Och Rebecka kom 2:a på ... B-loppet?? Tror jag det var. :P Björn Solberg från Karlstad vann båda agilityloppen med sin Mollie, men vad hade man väntat sig med en klass3-hund. Det gick även bra för Cajsa och Rut tyckte jag för att vara första gången. Lilla Rutan-Tut hade bra fart trots regnet, det var endast när mörkret kom som det blev lite svårare på sista banan då hon stod och tittade ut på trollen i skogen istället för att lyssna på matte. ;) Tack för en trevlig kväll allihopa!  
 
Idag, torsdag, kommer Björn till klubben då han ska tävla med sina hundar i helgen på vår Agilitytävling. Så vi ska passa på att träna lite då. :-)  
Resultatet blev iaf följande: 
Agilityklass Large A: Diskad. 
 
Agilityklass Large B: 5/18 starter. 10 fel. 
 
Hoppklass Large: 9/18 starter. Fel:13.94 (antar att vi fick tidsfel för fick lov att göra om slalomen en gång). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0