Agilitykyrs för Björn

Idag fick jag lite bilder på mailen så då lär jag ju försöka uppdatera mig. :) 
 
Förra helgen hade vi Björn Solberg från Karlstad på besök för en agilitykurs. Han har varit upp flera gånger tidigare, och brukar då köra två dagar med en "fortsättningsgrupp" som har varit med på kurs flera gånger tidigare, och så en dag med "nybörjargruppen" som antingen har nya hundar, eller inte tränat lika mycket än. :) Förra gången han var upp fick jag vara med på nybörjargruppen, men denna gången hade jag fått den stora äran att springa med the big guys. ;) Kändes väl ganska rejält att jag var nybörjare på fortsättningsnivån kan jag säga, och ojojoj vad jag sprang bort mig! Igen och igen och igen och igen. XD Men roligt var det också. Vi tränade mycket på att tighta upp svängarna då många av oss har hundar med viiiiidaaa svängar. 
 
Momentet på den första bilden fick jag göra om mååånga gånger. Där skulle jag skicka henne med vänsterhanden, med kroppen vänd bort från henne för att hinna ta fart och springa förbi tunneln och fram till hindret bortanför den ni ser mellan oss för att plocka upp henne på hindret bredvid det. Och åååååh vad många omtag vi fick göra innan jag hann. :P det gällde verkligen att skicka utan att se sig tillbaka, för annars hann jag inte. Fantastiskt roligt att ha en snabb hund, men det ställer ju en del krav på en själv också. 
 
 
Vi fick köra ute på parkeringen då vår egen plan var mer en sjö än en agilityplan. :P Men även parkeringen var i dåligt skick. Hindrena rasade när vi sprang fast ingen hund var i närheten av att riva för att det gungade så i marken när man sprang. Men trots blöta så var det riktigt riktigt roligt. :) Älskar verkligen detta av hela mitt hjärta! Och min hund med som tur var. ;) 
 
Den 8e maj ska vi iväg på Inofficiell tävling i Kil tillsammans med Camilla med Cornelia och Cleo, Cajsa med Rut, Rebecka med Atlas och Ellie och Erika med Wicke från klubben. :) Eventuellt Mari och Mini också men det är inte helt klart än så det törs jag inte skriva. ;) Cajsa ska dessutom starta med sin Släthåriga foxterrier Rut för första gången, spännande! :) Kommer gå jättebra tror jag. 
 
Sen kör vi igen på söndagen då det är Officiell tävling i Karlskoga. Vi måste träna på våra kontaktfält lite till tills dess för det är vi dååliga på! :P Tar varken upp eller nedgången som det är nu. Varför göra det när man bara kan hoppa över dem? Tycker Mira. 
 
Tack alla inblandade för en superhelg! :) Och håll tummarna för oss att vi alla går nollade genom veckan. ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0