Officiell tävling Karlstad 6/6

Nationaldagen i år firades på agilitybanan. :) Vi fick strålande sol dagen till ära, och Mira fick sin tvåårsmätning, då hon fyllde två år den 3 juni, HIPP HIPP HURRAAA för henne! :) Inte den här gången heller behövde han mäta henne för att skriva i tävlingsboken. ;)
 
Till Karlstad var vi ett helt gäng, och i Maris fina bil hade vi klämt in Mig och Mira, Mari (så klart) och Mini, Cajsa och Rut, och Erika och Wicke, plus stolar och ryggsäckar. Och tänk på att varje hund hade en egen bur med. :) Tur att Hundarna är så små (förutom Mira) så de går att pussla in lite överallt. ;) Mira och Wicke fick dela bur för att pusslet skulle gå ihop dock.
 
Vi startade dagen med Hoppklass 1. Det var en väldigt rolig bana med mycke svängar. Såg klurigt ut innan man gick men sen föll alla bitar på plats. :) Vi tog oss igenom loppet med endast en vägran, vilket satte oss på en tredje placering! Jag hade inte haft hjärnan med mig helt och hållet på slalomingången, och visade in tillräckligt, vilket resulterade i att hon fortsatte rakt in i fel ingång. Men det var en bra start på dagen iaf tyckte jag.
 
 
 
Det andra loppet vet jag inte ens om jag ska orka visa. :P Hon ramlade av vippen, klev av balansen, tog inte slalomen och avslutade med att hoppa över ett hinderstöd istället för själva pinnen. Vi blev diskade som ni nog kan förstå. .....
 
 
 
Det var den tävlingen det. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0