Dala-Floda

Ytterligare ett tävlingstillfälle har passerat, nämligen i Dala-Floda den 9e juni. :) Gagnef-Floda Bk var arrangörerna, och detta var dessutom den första tävling som jag har åkt på helt själv. :)
 
Som tur var träffade jag på Björn Solberg som också var där och tävlade med sina Border Collies Hera och Mollie.
 
Men turen var inte med oss denna gång heller: vi startade i agilityloppet, där vi blev diskade nästan direkt. Jag hade tänkte helt fel och var på fel sida och ropade in i tid och ja, det var det ena med det andra. :P
 
 
 
Hopploppet hade jag mer förhoppningar på då det kändes som en rolig springbana. ;P Men en krock på tredje hindret krossade de drömmarna. Annars gick hela loppet väldigt bra, bara en rivning. På 9e plats blev det iaf tack vare de 10 felen. Men när jag kollade resultatlistorna var vi iaf tredje snabbaste hund på hela loppet. :) Det känns bra, nu behöver vi bara ta oss igenom en hel bana så får vi en pinne sen. ;)
 
 
Sol fick vi även denna dag. Det var skönt för jag har inget tält som mina fina agilitykompisar har. ;)
 
Det var allt för denna gång. Nästa tävling blri inte förrän den 13e juli då Värmlandsrallyt börjar i Karlstad! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha tack ;) Vi kanske både gör come back och goodbye till helgen, Nelly är fortfarande samma gamla vilding :) Har sett att det går bra för dig och Mira, kul!

2013-10-23 @ 15:08:04
URL: http://livetsomelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0