En Pappa

Dags för jakt i helgen, packar kläder som kan behövas nu när vi ska upp till Hamra (Hälsingland) för älgjakt jag och Maria. För kvällens hundpromenad slänger jag på mig min haglös-fleecetröja som min pappa gav mig i 7:an på högstadiet... Det var 9 år sen räknade jag ut nu, och först nu har den börjat passa, den är fortfarande lite stor, så som är skönt när man ska sitta i skogen en hel helg.

Detta känns som en typisk pappagrej överlag, kan någon nämna en pappa som under ens uppväxt bara köpt kläder som passar för stunden? Eller har ni som jag fortfarande dessa kläder sen långt tillbaka som först nu börjat passa i storlek? Alltid en tanke på framtiden och inte på nuet. "Den här kan du ha när du blir stor också", och sannerligen, där ljög han inte.

Men inget ont alls i detta inlägg, jag älskar min pappa för allt det han är (det är klart man bråkar också, men som ovan nämnda en gång sa "det är okej att bråka när man är en familj, det betyder inte att man inte bryr sig om varandra". Han är min stabila punkt i livet och mitt flickrum finns alltid öppet i hans hus.

Lite lull kring mitt liv, det enda jag egentligen ville säga var: Tack pappa, för min gröna haglöfströja. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0