Besökshund

Nu har vi faktiskt äntligen börjat ta tag i Brev 5 i våran Besök och Terapihundskurs.
 
Vi har dels varit på Granngården, gått runt i butiken, gått i gallertrappor, tricksat oss runt truckar och lastbilar, hälsat på människor och varit allmänt duktiga tycker jag :) Är kul när man kommer igång och ser framsteg, och ser att det man tränat hemma faktiskt fungerar ute bland skrammel och ljud. Ett återkommande ämne dock är ju det ständiga "Vad är det där för ras då?" och man kan få alla svar från "Jaha, gud vad roligt, en sån har jag aldrig sett förr" till "Jaha, ja kanske en del av den då....." MEN, lyft på hatten åt enhetschefen på Bellmansgården som sa "Hej! Det där är en korthårig Collie" när vi träffades för första gången igår. :) Och en lätt hattlyftning åt pensonärerna på Bellmansgården, som helt enkelt inte bryr sig utan är lycklig över att den har fyra ben, en nos och en svans. ;)
 
Så igår spenderade vi ca 3 timmar på boendet. Mira fick bli klappad, visa upp tricks, lägga huvudet i knät på personer som inte riktigt törs sträcka sig och klappa, blivit matad med Napoleonkaka och pepparkaka och blivit väldigt väldigt pratad med. ;) Stolt över min vovve som skötte sig så fint. Det är roligt att se vilken skillnad hon gör på boende och personal. När en manlig personal kom för att hälsa han också sätter hon genast upp två tassar i knät på honom och ska slicka han i ansiktet, något hon absolut inte gör på de boende, som hon är väldigt försiktig runt. :) SKönt att hon ser skillnad.
 
Bra jävla dag helt enkelt, så idag skiner solen igen och livet känns allmänt bra. För att uttrycka min lycka lyssnar jag på Sam Evans version av Billionare några gånger. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0