Tävling i Rättvik

Jag berättade ju aldrig hur det gick på tävlingen i Rättvik! Det blev en dubbeldisk, filmer kommer. ;) Tessie var i högform och helvild utan dess like. På första agilityklassen sprang hon bara rakt på som en ångvält och tog alla hinder i sin väg, a-hindret tre gånger. :P Så där gick vi bara av planen helt enkelt, ingen idé att fortsätta.

På Hoppklassen gick det bättre, där hoppade hon på sidan av däcket (mellan själva däcket och pelarna som håller däcket uppe) och så tog hon givetvis inte slalomen ;). Annars var hon mer med där och följde mig ganska bra. När dagen var slut var det en trött hund jag lämnade tillbaka till sina ägare.

Min mamma tyckte för övrigt att jag skulle köpa sådana där fina byxor som alla hundmänniskor har. ;) Jodu!! Det vill jag också ha. Definitivt något att önska sig, synd bara att det är så långt tills man fyller år. Hela sommaren och hundsäsongen med tävlingar och läger hinner ju gå då! :P Men den som väntar på nåt gott heter det. Får se om man får något tillbaka på skatten som kanske kan bli ett par byxor. <3

Svart hade varit snyggt, Har röda hundjackor så det blir nog bra. ;9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0