Knäpphund

Sitter i badkaret med dörren öppen. Sen Mira badade sist står hundgodispåsen på tvättmaskinen, vilket resulterar i att båda hundarna är med mig inne i badrummet. Mira kommer med Herr Tygknut. Jag tackar, kastar iväg den och ber henne hämta. Efter många om och men (och efter att ha prövat allt annat så som; lägga huvudet på min arm, snurra runt, slå med tassarna på den ihopvikna mattan) går hon och hämtar Knut. Jag lägger knut på tvättmaskinen och kör en vild chansing: "Mira kan du hämta Mickel Räv?" Får upprepa frågan ett par gånger men till slut försvinner hon ut ur badrummet och jag hör letandet i vardagsrummet. Tillbaka kommer hon och i sin mun har hon faktiskt roadkillern Mickel Räv!! O.O kunde inte tro mina ögon. 
 
Lägger en inpackning i håret och drar mig tillbaka i badkaret för att läsa. Efter några minuter hör jag en grymtning och tar ner boken, där står hon min brud med Mickel i munnen, och halva räven uppskjuten på badrumskanten. "Kan vi inte köra dragkamp, nu när du ändå bara ligger där??" Sen när gillar hundar att dra dragkamp på kakelgolv?? Ingen lugn och ro i detta badrum, nästa gång får nog dörren vara stängd..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0